Aanbevolen artikelen

Marktinformatie 02/25/2020
COVID-19: update over de situatie in China

De meeste vestigingen werken met een basisbezetting personeel, zodat de overige personeelsleden vanuit huis werkt vanwege lokale hygiëne en preventieve maatregelen.

Hoewel onze branches open zijn, hervatten de activiteiten nog niet de volledige capaciteit. Verkeerscontrole is in het hele land aanwezig; andere leveranciers in de transportketen werken ook met beperkt personeel en verminderde capaciteit. Het tekort aan vrachtwagenchauffeurs is momenteel de grote uitdaging.

Excuseer ons voor de vertraging in sommige processen, nu de meeste eenheden in de supply chain binnen China nog niet volledig functioneren.

Transportlogistiek in China

Hoewel we ons best doen om uw supply chain zo soepel mogelijk te houden, moet u er rekening mee houden dat andere factoren in de supply chain nog niet de volledige capaciteit hebben hervat. Vervoerders en terminals hervatten geleidelijk hun werkzaamheden met een basisbezetting personeel. Vertragingen en andere operationele problemen worden verwacht.

Wegtransport:

  • Het gebrek aan vrachtwagenchauffeurs is momenteel het grootste probleem in China. De dienst wordt hervat met minder dan 50% van de gebruikelijke bezetting;
  • Inter-steden en inter-provincies zijn in het bijzonder een uitdaging vanwege de steeds strenger wordende voorschriften voor het wegverkeer, waardoor het verkeer aanzienlijk wordt vertraagd.

Spoorvracht:

  • Spoorvervoerders verminderen het aantal vertrekken van en naar China in februari;
  • Spoorwegplatforms die nu gesloten zijn, zullen naar verwachting vanaf maart 2020 worden hervat, dat wil zeggen Yiwu en Zhengzhou, een gedetailleerd schema volgt;
  • Andere statusupdates van spoorweg blijven hetzelfde, raadpleeg onze laatste update;

Luchtvracht:

  • Luchtvaartmaatschappijen hervatten vrachtvluchten van en naar China;
  • Capaciteit is nog steeds een probleem, omdat veel van de luchtvaartmaatschappijen passagiersvluchten hebben opgeschort;
  • Charter-services zijn beschikbaar met gegarandeerde vertrekken en transittijden voor onze klanten met dringende zendingen;

Zeevracht:

  • Tekort aan vrachtwagenchauffeurs is het belangrijkste probleem;
  • Toenemende uitdaging voor de levering van materieel;
  • Vervoerders hebben minder afvaarten van en naar China;
  • Westbound; achterstand wordt verwacht zodra de fabrieken weer volledig operationeel zijn, wat leidt tot een tekort aan vrachtwagenchauffeurs en ruimte;
  • Eastbound; groot ruimtetekort;
  • Oceaanterminals zijn actief, behalve Wuhan;

Bij DACHSER hebben we noodmaatregelen en bieden we u de beste alternatieve oplossingen om uw supply chain draaiende te houden voor het geval dat een zending wordt beïnvloed.

Wij houden u op de hoogte via onze website. Neem bij vragen contact op met uw lokale DACHSER-contactpersoon.

Lees
Nieuws 02/11/2020
Nieuwe Managing Director bij DACHSER Ierland

John van den Berg heeft sinds begin dit jaar de functie van Managing Director van DACHSER Ierland overgenomen. Hij volgt Albert Johnston op, die met pensioen gaat.

Lees
Nieuws 02/06/2020
DACHSER streeft naar duurzaamheid

Als familiebedrijf streeft DACHSER naar een langdurig, duurzaam ondernemingsbeleid. Niet alleen op het gebied van milieu, maar ook economisch en sociaal. Aan het begin van het nieuwe jaar blikken we terug op de duurzame ontwikkelingen van het afgelopen jaar in de Benelux.

Lees
Nieuws 02/04/2020
Machine Learning en Deep Learning – Een blik op toekomstige technologieën

Wat houden machine learning en deep learning precies in? En welke voordelen bieden deze toekomstige technologieën specifiek voor logistiek?

Lees

DACHSER Nederland

Marktinformatie 02/17/2020
Verdere update over de activiteiten van DACHSER in China

We blijven de operationele status van onze branches en de laatste ontwikkelingen in China delen.

Algemene status
Fabrieken en bedrijven hervatten hun activiteiten geleidelijk, maar heel langzaam. De autoriteiten werken hard aan het inperken van de verspreiding van het nieuwe coronavirus, nu bekend als COVID-19, zoals het officieel door de Wereldgezondheidsorganisatie is benoemd. Om besmetting op de werkplek te voorkomen, zijn bedrijven verplicht om aanvragen in te dienen bij de lokale autoriteiten voordat ze hun werk mogen hervatten. Aanvragers moeten aantonen dat zij zich houden aan strenge hygiënevoorschriften en dat zij in staat zijn om voldoende hygiënische producten aan het personeel aan te bieden.

DACHSER branches
Alle DACHSER-branches zijn operationeel. Een deel van de branches wordt tijdens het aanvraagproces gesloten, maar toch werken de medewerkers vanuit huis en worden de werkzaamheden op afstand afgehandeld. Excuseer ons voor de vertraging in sommige processen, aangezien de meeste schakels in de supply chain binnen China niet op volle capaciteit functioneren.

  • Alle DACHSER branches behalve Kunshan en Wuhan hebben hun activiteiten hervat met lage bezetting als gevolg van lokale quarantaineprocedures en preventieve maatregelen;
  • Het DACHSER Kunshan warehouse heropent zodra de goedkeuringen van de autoriteiten zijn verleend;
  • DACHSER Wuhan is gesloten en zal op 24 februari heropend worden, onder voorbehoud van wijzigingen, afhankelijk van de situatie;
  • De meeste van onze teamleden werken vanuit huis;
  • De branch in Hong Kong is volledig operationeel. We houden de situatie nauwlettend in de gaten en informeren u als ons vermogen om te opereren wordt beïnvloed.

Transportlogistiek in China
Hoewel we ons best doen om uw supply chain zo soepel mogelijk te laten verlopen, dient u er rekening mee te houden dat andere schakels in de supply chain nog niet de volledige capaciteit hebben hervat. De vervoerders en de terminals hervatten de activiteiten geleidelijk met een geringe personeelsbezetting. Er worden vertragingen en andere operationele problemen verwacht.

Wegtransport:

  • Gebrek aan vrachtwagenchauffeurs: er is slechts een beperkt aantal transportbedrijven dat een vergunning heeft gekregen om de werkzaamheden te hervatten;
  • De binnenlandse transportsituatie: dit is vooral voor inter-stedelijk en inter-provinciaal transport een uitdaging vanwege de steeds strenger wordende regelgeving op de weg;
  • De toegang tot de weg naar Sjanghai wordt sterk gecontroleerd, wat gevolgen kan hebben voor de levering aan de haven van Sjanghai en de luchthaven van Sjanghai Pudong;
  • Vervoerscertificaat is nodig voor vrachtwagens die de provincie Hubei binnenkomen of verlaten;

Luchtvracht:

  • Luchtvaartmaatschappijen hebben het vrachtvervoer van en naar China hervat;
  • De capaciteit is nog steeds een probleem, aangezien veel van de luchtvaartmaatschappijen hun passagiersvluchten hebben opgeschort;
  • Charterdiensten zijn beschikbaar met gegarandeerde vertrek- en transittijd voor onze klanten met spoedzendingen;

Zeevracht:

  • Vervoerders hebben minder afvaarten van en naar China;
  • Oceaanterminals zijn actief, behalve in Wuhan;
  • Gebrek aan materieel begint een probleem te worden;
  • Containervervoer over de weg is hervat met gemiddeld 50% van de normale capaciteit;
  • De VS en Vietnam hebben quarantainevereisten voor schepen uit Chinese havens.

Spoorvracht:

  •  Spoorwegvervoerders hebben het aantal vertrekken van en naar China verminderd; sommige spoorwegplatforms (bijvoorbeeld Wuhan, Yiwu, Zhengzhou) zijn tot nader bericht gesloten;
  • Spoorwegterminals zijn operationeel, behalve Wuhan (Wujiashan station 吴家山站);
  • De douane is actief, met uitzondering van Wuhan;
  • De FCL-services voor het voor- en natransport is een uitdaging omdat de plaatselijke autoriteiten een verschillend beleid inzake verkeerscontroles toepassen;
  • De LTL- service is niet beschikbaar, omdat de meeste logistieke parken/distributiecentra gesloten zijn;
  • De FTL-service is beschikbaar op ad-hoc niveau.

Bij DACHSER hebben wij noodmaatregelen getroffen en bieden we de beste alternatieve oplossingen om uw supply chain draaiende te houden voor het geval dat een zending wordt beïnvloed.

We houden u op de hoogte van de laatste informatie betreft de invloed van COVID-19 op logistieke processen. Neem contact op met uw lokale DACHSER-contactpersoon als u zich zorgen maakt en/of vragen hebt.

Lees
Marktinformatie 02/13/2020
Coronavirus: laatste update over de activiteiten van DACHSER in China

We blijven u op de hoogte houden van de huidige situatie in China. Om het Coronavirus onder controle te houden, hebben de autoriteiten in China verschillende maatregelen genomen om te voorkomen dat mensenmassa's zich verzamelen. Zo wordt het risico op besmetting geminimaliseerd. 

Veel van de DACHSER-vestigingen zijn op maandag 10 februari heropend, maar we werken helaas slechts met beperkte capaciteit vanwege de veiligheidsmaatregelen en het reisverbod door de autoriteiten. Houd rekening met vertragingen en operationele problemen zoals een tekort aan vrachtwagens en een beperkte capaciteit.

De DACHSER vestigingen in Chengdu, Nanjing, Ningbo, Shenzhen, Suzhou en Zhongshan zijn op dit moment gesloten. We zijn hierover in gesprek met de lokale autoriteiten.

  • Onze medewerkers werken vanuit huis;
  • Er kunnen op korte termijn wijzigingen zijn in de openingsdata van de Chinese vestigingen, we houden u op de hoogte;
  • De branch in Hong Kong is volledig operationeel. We houden de situatie nauwlettend in de gaten houden en informeren u als ons vermogen om te opereren wordt beïnvloed.

Via onze website houden wij u op de hoogte over de mogelijke gevolgen voor uw supply chain. Mocht u zich zorgen maken en/of vragen hebben, neem dan gerust contact op met uw lokale contactpersoon bij DACHSER.
 

Lees
2
Nieuws 02/10/2020
Logistiek maatwerk voor directe levering

Schroeven, gereedschap, montage- en bevestigingsmateriaal, het is van belang dat deze producten op tijd geleverd worden. Samen met DACHSER, heeft Adolf Würth GmbH & Co. KG een uitgebreid concept voor directe levering ontwikkeld. Door middel van dit concept is het mogelijk kosten te besparen in het logistieke proces en optimaal gebruik te maken van de opslagcapaciteit.

Lees
Marktinformatie 01/31/2020
Coronavirus: updates over de activiteiten van DACHSER in China

Het nieuwe Coronavirus verspreidt zich snel in China en vele steden en provincies hebben gevallen bevestigd. Om de epidemie onder controle te houden, heeft de Chinese regering een verlenging van de Chinese Nieuwjaarsvakantie aangekondigd tot 2 februari. Lokale autoriteiten hebben echter ondernemingen in hun regio verzocht hun werknemers niet naar het kantoor te laten terugkeren tot een specifieke latere datum, meestal 10 februari.

DACHSER branches

De meeste van de DACHSER branches zullen officieel opnieuw worden geopend op 10 februari. Vanaf maandag 3 februari, afhankelijk van de steden en toestemmingen van lokale autoriteiten, zal personeel worden geregeld om het kantoorgebouw binnen te gaan om kritieke zendingen te beheren en impact te minimaliseren, zoals detentie, overliggelden, TLX-vrijgave etc. We betreuren het dat we niet volledig kunnen opereren, maar we zullen ons best doen om de basisdiensten voort te zetten.

De datum voor heropening verandert op dagelijkse basis en kan veranderen afhankelijk van de situatie. Zoals het er vandaag uit ziet, 31 januari 2020, is de heropeningsdatum van elk filiaal als volgt:

  • Beijing: 3 februari
  • Chengdu: 3 februari
  • Dalian: 10 februari
  • Dongguan: 10 februari
  • Guangzhou: 10 februari
  • Nanjing: 10 februari
  • Ningbo: 10 februari
  • Qingdao: 10 februari
  • Shanghai: 10 februari
  • Shenzhen: 10 februari
  • Suzhou: 10 februari
  • Tianjin: 3 februari
  • Wuhan: 14 februari
  • Xiamen: 10 februari
  • Zhongshan: 10 februari

Activiteit in Wuhan

Het personeel van de DACHSER vestiging in Wuhan werkt vanuit huis en een deel van de operaties wordt afgehandeld via ons Shanghai-team. De autoriteiten van de provincie Hubei hebben aangekondigd dat klanten een transportcertificaat van de lokale overheid moeten aanvragen en het certificaat moeten inleveren bij een logistiek bedrijf als ze zendingen in- en uit- de provincie willen transporteren per vrachtwagen.

Algemene activiteiten in China

Hoewel we ons best doen om de activiteiten zo soepel mogelijk te laten verlopen, moet u er rekening mee houden dat de meeste fabrieken in China nog steeds gesloten zijn; vrachtwagendiensten, vluchten en terminals werken op minimaal serviceniveau. Vertragingen en andere operationele problemen zijn te verwachten.

We zullen u via onze website op de hoogte houden met de laatste informatie over hoe dit uw supply chain beïnvloedt. Neem bij zorgen en/of vragen contact op met uw lokale DACHSER contactpersoon.

Lees
Marktinformatie 01/30/2020
Brexit: vanaf 31 januari 2020 met een overgangsperiode

Groot-Brittannië zal de Europese Unie verlaten op 31 januari 2020. Volgens de huidige omstandigheden zal er tot het einde van dit jaar niets veranderen in het goederenverkeer tussen de landen van de Europese Unie en Groot-Brittannië.

Daarna moet een vrijhandelsovereenkomst tussen de EU-landen en Groot-Brittannië van kracht worden. Het is echter nog steeds onduidelijk of een dergelijke vrijhandelsovereenkomst tegen het einde van het jaar kan worden gesloten en goedgekeurd.

De Brexit-checklist biedt daarom nog steeds een overzicht van de noodzakelijke voorbereidende maatregelen. Als u vragen heeft, neem dan contact op met uw verantwoordelijke contactpersoon bij de betreffende DACHSER-vestiging.

Persberichten 01/28/2020
DACHSER breidt zijn logistiek centrum in Hof uit

DACHSER bouwt een nieuw warehouse in de regio Opper-Franken, Duitsland, en breidt hiermee zijn contractlogistiek activiteiten uit. De nieuwe loods zal ruimte bieden voor ongeveer 39.000 pallets en beschikken over 47 laad- en losdocks. Naar verwachting is het nieuwe warehouse in het najaar van 2020 operationeel.

Lees
Marktinformatie 01/20/2020
Nationale staking in Frankrijk – gevolgen

In de afgelopen weken hebben massale stakingen tegen geplande pensioenhervorming het openbaar vervoer in Frankrijk verlamd. De staking is nog steeds aan de gang deze week.

Franse havens die al zijn getroffen door stakingsdagen raken overbelast. Alternatieve opties zoals Antwerpen, Genua of Barcelona raken ook overbelast, daarom worden vertragingen bij boekingen en ophalen/afleveren met deze havens verwacht.

Hieronder een overzicht van de duur van de stakingsactiviteiten in de Franse havens:

  • Duinkerken: havenarbeiders/stuwadoors 23 en 24 januari; sleepboten 22 tot 25 januari tot 6:00 uur
  • Le Havre: havenarbeiders/stuwadoors 22 januari tot 25 januari tot 6:00 uur; sleepboten 24 januari tot 25 januari tot 8:00 uur
  • Montoir: havenarbeiders/stuwadoors 22 januari tot 25 januari tot 6:00 uur; sleepboten 21 januari tot 24 januari tot 9:00 uur
  • FOS: havenarbeiders/stuwadoors 22 januari tot 25 januari tot 6:00 uur; sleepboten 20 januari tot 23 januari tot 9:00 uur

Bij het ophalen en afleveren per spoor worden ook moeilijkheden verwacht. Luchtvracht is tot zover niet getroffen, maar we houden u hierover op de hoogte.

U kunt er zeker van zijn dat onze operationele teams hun uiterste best zullen doen om de effecten van de staking te minimaliseren.

Aarzel niet om contact op te nemen met uw verantwoordelijke DACHSER-contactpersoon in geval van vragen.

Lees
2
Nieuws 01/16/2020
Met 13 kruiden de wereld rond

Met de hulp van DACHSER vindt de Zwitserse kruidensuikerfabrikant Ricola zijn weg op de wereldmarkt.

Lees
Persberichten 12/17/2019
Eerste paal nieuw warehouse DACHSER

Op maandag 16 december werd de eerste paal de grond in geslagen voor de uitbreiding van DACHSER Rotterdam Logistics Center aan de Exportweg 50 te Waddinxveen. Daarmee is de bouw van het nieuwe warehouse officieel van start gegaan. Deze feestelijke gebeurtenis valt ook nog eens samen met het 12,5 jarig bestaan van DACHSER in Waddinxveen.

Lees
Marktinformatie 12/13/2019
Nieuwe wettelijke vereisten voor lithiumbatterijen en –cellen vanaf 1 januari 2020

Voordat lithiumbatterijen en –cellen kunnen worden getransporteerd, moeten ze bepaalde tests doorstaan. Deze tests simuleren verschillende omstandigheden met betrekking tot bijvoorbeeld druk, temperatuur, pletten en andere invloeden die tijdens het transport kunnen optreden.

Op 1 januari 2020 worden strengere eisen voor lithiumbatterijen en –cellen van kracht voor alle vervoerswijzen wereldwijd. In de toekomst moet een testoverzicht conform UN 38.3.5 worden ingediend voor alle lithiumbatterijen en –cellen die na 30 juni 2003 zijn geproduceerd (d.w.z. UN3480, UN3481, UN3091, UN3090), evenals voor alle batterij-aangedreven voertuigen die na 30 juni 2003 zijn geproduceerd (d.w.z. UN3171). Dit valt onder de gezamenlijke verantwoordelijkheid van de fabrikanten en de distributeurs van deze goederen.

Volgens de luchtvaartmaatschappijen, vervoerders en rederijen kunnen deze documenten bij DACHSER worden aangevraagd. Daarom vragen we onze klanten vriendelijk om deze documenten voor alle genoemde lithiumbatterijen en –cellen aan ons beschikbaar te stellen, zodat wij deze beschikbaar kunnen stellen in de gehele supply chain.

We informeren onze klanten hierbij dat het vanaf 1 januari 2020 niet langer mogelijk is om de getroffen goederen zonder deze documenten te laden.

Klik hier voor meer informatie en neem contact op met uw DACHSER contactpersoon als u vragen heeft.  

Lees
Laat meer zien

DACHSER Corporate

Marktinformatie 02/24/2020
COVID-19: updates on DACHSER’s operations in China

Most branches are operating with skeleton staffing while the rest of our staff are working from home due to local hygiene and preventive measures.

Though our branches are open, operations are not resuming to full capacity yet. Traffic controls are in place throughout the country; other suppliers in the transport chain are also operating with limited staff and reduced capacity. The shortage of truckers is currently the major challenge.

Please excuse us for the delay in some processes, as most of the units in the supply chain within China are not functioning in full capacity.

Transport logistics in China

While we are trying our best to keep your supply chain as smooth as possible, please consider that other units in the supply chain did not resume full capacity yet. Carriers and terminals are gradually resuming operations with skeleton staff. Delays and other operational issues are expected.

Road:

  • Lack of truckers is currently the major issue in China. The service is resuming with less than 50% of the usual labour supply;
  • Inter-cities and inter-provinces trucking are especially challenging due to increasingly tightened regulations on road, making road journeys heavily delayed.

Railway:

  • Rail carriers reduced departures from and to China in February;
  • Railway platforms which are now closed, are expected to resume from March 2020, i.e. Yiwu and Zhengzhou, detailed schedule to be updated;
  • Other status of railway remains the same, please refer to our last update;

Air:

  • Airlines resumed freighters to and from China;
  • Capacity is still an issue since many of the airlines suspended passenger flights;
  • Charter services are available with guaranteed uplift and transit time for our customers with urgent shipment;

Sea:

  • Shortage of truckers is the major issue;
  • Increasing challenge on equipment supply;
  • Carriers have reduced sailings to and from China;
  • Westbound: Backlog is expected once the factories are fully back into operations, leading to shortage of truckers and space;
  • Eastbound: Intense space shortage;
  • Ocean terminals are operating, except Wuhan;

At DACHSER, we have contingency measures in place and will offer you the best alternative solutions to keep your supply chain running in case any shipment is affected. Please rest assure that we will keep you updated via our website. In case of any questions, please get in contact with your local DACHSER contact person.

Lees
Nieuws 02/20/2020
DACHSER organizes special charters to China

In response to the restricted air freight capacity situation caused by COVID-19, DACHSER Air & Sea Logistics has drawn up a charter contingency plan. As a result, customers can currently rely on a robust and reliable premium flight service from Frankfurt to China.

Lees
Marktinformatie 02/20/2020
National Strike on February 20, 27 and March 5

Find below the main impacts on air, sea freight and rail services:

  • French ports will be on strike with 4 hours on February 20, 27 and March 5.
  • Shortage of drivers have to be expected and some vessels have been delayed at the moment.
  • Also alternative options like Antwerp are congested (trucking companies and shipping lines).
  • Special equipment is lacking more than usual, we are facing 2/3 weeks delay.
  • Rail services are not concerned
  • Air freight is not concerned

Our operational teams will offer you the best alternative solutions and keep you posted on a regular basis of any development on your respective files.

Should you have any concerns and/or queries, please feel free to contact your local DACHSER representative.

Lees
Marktinformatie 02/20/2020
Further update on DACHSER’s operations in China

General status

Factories and businesses are resuming gradually, but very slowly. Authorities are working hard on containing the spread of the novel coronavirus, now known as COVID-19, officially named by the World Health Organization. To prevent infection at workplace, enterprises are required to submit applications to local authorities before they are allowed to resume work. Applicants need to demonstrate they are observing strict hygiene requirements and are capable of providing adequate hygiene consumables to the workforce.

DACHSER branches

All DACHSER branches are operating. Some of the branches are closed while undergoing the application process, still, staff are working from home and the operations are handled remotely. Please excuse us for the delay in some processes, as most of the units in the supply chain within China are not functioning in full capacity.

  • All DACHSER branches except Kunshan and Wuhan have resumed business with skeleton staffing in the office due to local quarantine procedures and preventative measures;
  • Kunshan warehouse will re-open once approvals from the authorities are granted;
  • Wuhan is closed and scheduled to re-open on February 24, subject to change depending on the situation;
  • Most of our team members are working from home
  • Hong Kong branch is fully operational. We continue to monitor the situation closely and will advise if our ability to operate is impacted.

Transport logistics in China

While we are trying our best to keep your supply chain as smooth as possible, please consider that other units in the supply chain did not resume full capacity yet. Carriers and terminals are gradually resuming operations with skeleton staff. Delays and other operational issues are expected.

Road:

  • Lack of truckers, there is only a limited number of trucking companies having received permits to resume operation;
  • Domestic trucking condition is challenging especially for inter-cities and inter-provinces due to increasing tightened regulations on road;
  • Road access to Shanghai is heavily controlled which may affect delivery to Shanghai Port and Shanghai Pudong Airport;
  • Transportation certificate is needed for trucks to enter or exit the Hubei Province;

Air:

  • Airlines resumed freighter to and from China;
  • Capacity is still an issue since many of the airlines suspended passenger flights;
  • Charter services are available with guaranteed uplift and transit time for our customers with urgent shipment;

Sea:

  • Carriers have reduced sailings to and from China;
  • Ocean terminals are operating, except Wuhan;
  • Lack of equipment starts to be an issue;
  • Container trucking only resumes on average 50% of normal capacity;
  • The US and Vietnam has quarantine requirements for vessels leaving Chinese ports.

Railway:

  • Rail carriers reduced departures to and from China; some railway platforms (i.e. Wuhan, Yiwu, Zhengzhou) are closed until further notice;
  • Rail terminals are operating except Wuhan (Wujiashan station吴家山站);
  • Customs are operating except Wuhan (overtime could be reserved with application from brokers);
  • FCL service on pre/on-carriage is a challenge due different policies of traffic controls applied by local authorities;
  • LTL service is not available as most of logistics parks/distribution centers are closed; FTL service is available in ad hoc level;

At DACHSER, we have contingency measures in place and will offer you the best alternative solutions to keep your supply chain running in case any shipment is affected.

We will keep our customers updated with the latest information on the current situation. Should you have any concerns and/or queries, please feel free to contact your local DACHSER representative.

Lees
Ga naar

Meest gelezen

Nieuws 12/27/2018
Nieuwe directeur bij DACHSER UK

Na meer dan 17 jaar aan het roer ging Nick Lowe, directeur van Dachser UK, eind september met vervroegd pensioen. Zijn opvolger is Mark Rollinson, die eerder verschillende managementfuncties bij Schenker en Allport Cargo Services heeft bekleed.

Lees
Nieuws 07/17/2019
Hoe een eenmanszaak een internationaal bedrijf werd - het verhaal van DACHSER

Veel mensen kennen DACHSER van de gele vrachtwagens met blauwe letters. Wist u dat het inmiddels wereldwijd uitgegroeide bedrijf ooit als een eenmanszaak begon? En dat het nog altijd 100% een familiebedrijf is, met de kleinzoon van oprichter Thomas Dachser aan het roer? Wij vertellen u graag hoe het ooit begon…

Lees
Nieuws 02/25/2019
BREXIT: de tijd is bijna om

Terwijl politici blijven proberen een oplossing te vinden voor de Brexit-crisis, komt de vertrekdatum steeds dichterbij. Nu is het aan bedrijven om uitvoerig te plannen en voor te bereiden op alle mogelijke uitkomsten. Er is een grote uitdaging: de grensformaliteiten.

Lees
Nieuws 12/12/2018
DACHSER behaalt IATA CEIV pharma certificering

Vestiging op de luchthaven van Frankfurt gecertificeerd voor vervoer van Life Science & Healthcare producten.

Lees
Persberichten 10/04/2018
Recordaantal medewerkers in dienst bij DACHSER

Niet eerder had logistiek dienstverlener DACHSER zoveel werknemers in dienst. Op 1 september 2018 werkten wereldwijd ongeveer 30.500 medewerkers voor het familiebedrijf. In Duitsland, waar het hoofdkantoor van DACHSER gevestigd is, werken 16.246 werknemers. Bovendien kozen in Duitsland dit jaar 732 jonge mensen voor een opleiding of stage bij de logistiek dienstverlener. Ook dat is een absoluut record!

Lees
Nieuws 07/17/2019
DACHSER tweede jaar op rij provinciale winnaar van verkiezing "Beste Leerbedrijf"

Tijdens de verkiezing van het 'Beste Leerbedrijf 2019', mogelijk gemaakt door SBB, is DACHSER opnieuw uitgeroepen tot provinciale winnaar van Zuid-Holland in de sector 'mobiliteit, transport, logistiek & maritiem'. 

Lees
Persberichten 08/17/2018
DACHSER Netherlands Air & Sea Logistics blijft maar groeien!

Nadat eerder al de luchtvrachtvestigingen op Schiphol en Maastricht werden uitgebreid, was het de afgelopen dagen de beurt aan de zeevrachtvestiging in Rotterdam.

Lees
2
Nieuws 08/14/2018
Rusland in beeld

De afgelopen tijd is Rusland vaak in beeld geweest. Reden genoeg om eens te kijken naar DACHSER´s aanwezigheid in ´s werelds grootste land. Wij gaan in gesprek met Anton Maryukhta, Managing Director DACHSER OOO over de ontwikkelingen in de Russische logistieke markt en zijn plannen voor de toekomst.

Lees
Nieuws 07/19/2019
Johnston Logistics wordt DACHSER Ierland

Twee jaar geleden verkreeg DACHSER een meerderheidsaandeel in het Ierse logistieke bedrijf Johnston Logistics Ltd. Het proces van volledige integratie in het DACHSER-netwerk is nu bijna voltooid met de rebranding en de bijbehorende naamswijziging in DACHSER Ierland Ltd. DACHSER kondigde de overname officiëel aan op de Transport en Logistiek beurs in Munchen begin juni.

Lees
Nieuws 07/22/2019
Het nieuwe DACHSER magazine is er!

De logistieke sector vereist medewerkers die zich volledig inzetten met grote expertise, energie en toewijding om hierdoor de hoogste kwaliteit in de gehele supply chain te kunnen leveren. Het nieuwe DACHSER magazine is gewijd aan het onderwerp human resources en biedt interessante inzichten in de werkwerelden van de logistiek.