Mediaroom

DACHSER Nederland

Welkom op de nationale website van DACHSER Nederland

Track & Trace
eLogistics

DACHSER Nieuws

Marktinformatie 28.11.2019
Poststaking in Finland

Een staking binnen de Finse post- en logistiekunie (PAU) treft al het verkeer van en naar Finland. De huidige situatie geeft aan dat de staking zal duren tot 8 december, maar de onderhandelingen tussen het management van de Finse postdienst Posti en de post- en logistieke unie PAU zijn nog steeds aan de gang.

De staking, die nu zijn derde week ingaat, zal een grote impact hebben op transporten van en naar Finland. Tenzij de Finse postdienst en de logistieke unie (PAU) in staat zijn om een ​​oplossing voor het conflict te bedingen, zal de staking duren tot 8 december.

Bovendien hebben verschillende andere vakbonden zich bij het conflict aangesloten met eigen ondersteunende acties en stakingen. Hieronder hebben we enkele van de gevolgen en acties vermeld die deel uitmaken van de staking:

  • Vanaf maandag 18 november: vracht- en passagiersveerboten behandelen geen zendingen van Posti.
  • Vanaf donderdag 21 november: alle vrachtwagens wordt de toegang geweigerd tot vrachtschepen en passagiersveerboten op nationale routes.
  • Vanaf maandag 25 november: vrachtschepen en passagiersveerboten die onder de Finse vlag varen, worden na 06.00 uur vastgehouden in Finse havens.

Dit kan invloed hebben op uw zendingen bij DACHSER. We volgen de ontwikkelingen op de voet en als u vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met uw lokale contactpersoon bij DACHSER.

2
Persberichten 19.11.2019
DACHSER focust op training

Aan het begin van het nieuwe opleidingsjaar kozen 740 leerlingen en studenten in Duitsland ervoor om hun opleiding bij DACHSER te starten. In Nederland startten dit najaar 35 leerlingen en studenten.

Nieuws 18.11.2019
Hoe DACHSER Rail Services kosten- en tijdbesparende transportoplossingen bieden

De 'nieuwe zijderoute' en de 'Trans-Siberische spoorweg' zorgen voor nieuwe vervoersmogelijkheden per trein voor DACHSER-klanten. In het verleden waren internationale zendingen per trein voor veel bedrijven geen optie, omdat de trein in veel gevallen niet de 'laatste mijl' aflegde en geen tijd- of kostenefficiëntie bood.

Nieuws 12.11.2019
DACHSER opent nieuw logistiek centrum in Freiburg

Het nieuw logistiek centrum op het industriepark Breisgau, Freiburg - Duitsland, heeft een totale oppervlakte van 6.117 vierkante meter. Dit omvat een overslagloods met 82 laad- en losdocks en een kantoorgebouw met twee verdiepingen. DACHSER investeerde 22 miljoen euro in de uitbreiding en creëerde ruim 30 nieuwe banen.

Persberichten 04.11.2019
DACHSER wint de IMD Global Family Business Award 2019

IMD erkende DACHSER voor heldere bestuursstructuren, operationele uitmuntendheid en  een focus op kwaliteit.

De IMD Business School, een vooraanstaande internationale business school met hoofdkantoor in Lausanne, Zwitserland, heeft DACHSER de prestigieuze IMD Flobal Family Business Award toegekend. Bernhard Simon, CEO van DACHSER, en Birgit Kastner-Simon, Corporate Director Corporate Marketing, vertegenwoordigden het bedrijf en de eigenaarsfamilie en namen de prijs in ontvangst tijdens de jaarlijkse conferentie van het International Family Business Network International in Udaipur, India.

Nieuws 01.11.2019
Maken EDI en MFT internationaal transport mogelijk?

Tegenwoordig draait het allemaal om data. Termen zoals EDI en MFT worden vaak gebruikt in de logistieke context. Maar is een investering in EDI-infrastructuur een overweging waard?

5+
Nieuws 25.10.2019
DACHSER op Transport & Logistics beurs Antwerpen

DACHSER Belgium stond dit jaar opnieuw op de Transport & Logistics beurs in Antwerpen. Op dit toonaangevende evenement voor de logistieke sector stond DACHSER in het teken van connectiviteit.

Nieuws 23.10.2019
DACHSER breidt uit in het noorden van Engeland

DACHSER heeft een nieuw filiaal geopend in Rochdale, in de buurt van Manchester. De logistieke dienstverlener heeft 16 miljoen euro geïnvesteerd in een faciliteit van 5.175 vierkante meter.

Nieuws 22.10.2019
Met de trein door India

DACHSER Air & Sea Logistics ontwikkelde een efficiënte multimodale oplossing voor het transport van speciale containers met aluminiumsilo’s van Nederland naar India: eerst per schip en vervolgens in een bloktrein in India. De containers reisden de laatste fase per vrachtwagen naar hun bestemming.

Marktinformatie 21.10.2019
Harde Brexit - maatregelen

Hoewel er enkele ontwikkelingen zijn in de onderhandelingen tussen de EU en het VK, kan de "No deal" Brexit op 31 oktober 2019 nog steeds niet worden uitgesloten.

De gevolgen van een mogelijk terugtrekken uit de EU zonder akkoord op 31 oktober, met name voor het verkeer van goederen van en naar het VK, zijn bekend. Allereerst worden langere wachttijden verwacht als gevolg van grenscontroles en inklaring van alle goederen in overeenstemming met de WTO-regels.

DACHSER zal passende maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat alle goederen die op 31 oktober na 23.00 GMT (00.00 CET) het VK binnenkomen/verlaten, worden vrijgegeven en dienovereenkomstig worden belast.

Met deze brief willen we de belangrijkste punten en maatregelen opnieuw samenvatten om de effecten en vertragingen bij de levering voor onze klanten zo laag mogelijk te houden.

In het geval van een harde Brexit moeten de volgende informatie en documenten beschikbaar zijn voor inklaring voordat de goederen worden verzameld:

  • Vrachtbrief
  • Handelsfactuur / pro forma factuur
  • Paklijst / pakbon
  • Export begeleidend document (kan door ons worden uitgegeven indien nodig)
  • Voorkeursdocumenten en andere productspecifieke documenten, alleen indien mogelijk en vereist

Zorg ervoor dat deze documenten de volgende informatie bevatten:

Afzender met EORI-nummer, ontvanger met contactgegevens, importeur indien anders dan ontvanger met contactgegevens, opeenvolgend factuurnummer, Incoterms, aantal en type pakketten, omschrijving van goederen, land van oorsprong, Taric-code, waarde van goederen, valuta, bruto/netto gewicht.

Let op een hoge datakwaliteit van de informatie - de documenten moeten absoluut passen bij de betreffende fysieke verzending.

Als de documenten ons in elektronische vorm ter beschikking worden gesteld, moeten ze indien mogelijk overeenkomen met een resolutie van 300 dpi.

Daarnaast hebben we de contactpersoon voor de douane nodig, inclusief de contactgegevens van uw geadresseerde/importeur (e-mailadres), zodat we contact met hen kunnen opnemen om de benodigde volmacht te verkrijgen. We hebben deze nodig om de nodige inklaring te kunnen uitvoeren. Zonder de volmacht kunnen we de inklaring niet doen.

Houd er ook rekening mee dat we ook meer gedetailleerde verzendinformatie nodig hebben, zoals aantal en type pakketten, omschrijving van de goederen, waarde van de goederen, als u zendingen naar Ierland hebt ontvangen via het Britse grondgebied, omdat we een doorvoerprocedure moeten afgeven via het VK. Voor het begin raden we u ook aan om een ​​T2L aan die zendingen toe te voegen, omdat we nog niet zeker zijn of de douane van Ierland T2 accepteert als een bewijs voor goederen in het vrije verkeer van de EU na doorvoer via het VK.

Binnen onze eLogistics-toepassing worden de mogelijke incoterms gewijzigd vanwege de douane. In het begin zijn alleen FCA/EXW of DAP mogelijk in eLogisitcs om het proces te garanderen. Ook moet de EDI-informatie met betrekking tot de incoterms worden aangepast, de verantwoordelijke van uw branch zal contact met u opnemen om de nodige wijzigingen af ​​te stemmen.

Wij vragen uw begrip en medewerking zodat DACHSER uw goederenstroom zo efficiënt en probleemloos mogelijk kan maken in dit uitzonderlijke geval van harde Brexit.

De belangrijkste voorbereidingsmaatregelen hebben we bovendien vermeld in onze Brexit-checklist (zie hieronder).

Aarzel niet om contact op te nemen met uw DACHSER-vestiging als u nog vragen heeft.

DACHSER INTERLOCKING

Met onze intelligente oplossingen beheren wij de gehele supply chain om uw wereldwijde goederen- en informatiestroom te waarborgen.

Upgrade uw wereldwijde supply chains: door een diepgaande integratie van onze netwerken van Road Logistics en Air & Sea Logistics bieden wij de voordelen van geoptimaliseerde processen tussen de verschillende vervoerders en systemen.

Kom meer te weten

De feiten (2018)

176400000
Jaaromzet
6
Locaties
1630000
Zendingen
Meer