Carrière Mediaroom

DACHSER Nederland

Welkom op de nationale website van DACHSER Nederland

Track & Trace
Vind alle eLogistics toepassingen hier

DACHSER Nieuws

2
26.11.2021
Een helder proces

Nilfisk werd in 1906 opgericht in een lokale werkplaats in Kopenhagen. Nu, meer dan 100 jaar later, is het bedrijf een van de wereldleiders in professionele schoonmaakapparatuur. Samen met DACHSER heeft Nilfisk zijn productie en logistieke processen gestroomlijnd en compleet afgestemd op de behoeften van zijn klanten.

09.11.2021
Stichting Open Logistics opgericht

Vrijdag 22 oktober hebben DACHSER, DB Schenker, Duisport en Rhenus in Berlijn de Open Logistics Foundation opgericht. Het doel van de non-profit stichting is om een Europese open-source community op te bouwen met als doel digitalisering in logistiek en supply chain management te bevorderen op basis van open source en logistieke processen te standaardiseren. Niet alleen is een dergelijk technologie-initiatief tot dusver uniek in de logistiek, de oprichters nemen ook een voortrekkersrol op zich wat betreft de toekomstige thema’s van open source.

2
04.11.2021
Logistiek dubbelspel

Wie een actieve levensstijl heeft, is vast wel eens in aanraking gekomen met Amer Sports. De Finse fabrikant van sportartikelen brengt veel van 's werelds toonaangevende merken samen onder één dak. Om trendy sporten zoals padel op Europese markten te introduceren, is ook op logistiek gebied een goed gecoördineerde samenwerking noodzakelijk.

28.10.2021
DACHSER schakelt volledig over op groene stroom

De logistiek dienstverlener haalt wereldwijd 100 procent van zijn elektriciteit uit hernieuwbare bronnen. Daarnaast zal de hoeveelheid groene elektriciteit die het bedrijf zelf opwekt verviervoudigen door middel van zonnepanelen.

04.10.2021
DACHSER op Transport & Logistics beurs in Antwerpen

Voor de 5ᵉ keer op rij zal DACHSER dit jaar opnieuw aanwezig zijn op de Transport & Logistics beurs in Antwerpen. Transport & Logistics is het forum voor elke professional die actief is in de logistieke sector. De beurs vindt plaats op 19, 20 en 21 oktober 2021 in Antwerp Expo.

29.09.2021
Het nieuwe DACHSER magazine is er!

Het gebeurt niet vaak dat logistieke onderwerpen zo vaak in de media verschijnen als in de afgelopen maanden. De wereldeconomie herstelt zich van de schok van de pandemie en op veel plaatsen draait de productie weer op volle toeren. Echter lijkt het nieuws over het tekort aan grondstoffen en producten, te weinig containers en pallets, het chauffeurstekort en het gebrek aan opslagruimte voor land-, zee- en luchtvervoer een rem op deze heropleving te zetten.

21.09.2021
China's nationale feestdag – Gouden Week 2021: gevolgen voor de logistieke sector

In oktober vindt de traditionele Gouden Week in China plaats. In deze update vindt u informatie met marktprognoses.

20.09.2021
Luchtvracht: Shanghai Pudong Airport (PVG) status update

In verband met de problemen op de luchthaven Shanghai Pudong Airport (PVG) in China geven wij u een gedetailleerd overzicht van de huidige situatie.

15.09.2021
DACHSER richt een competentiecentrum op voor data science en machine learning

Sinds begin juni bundelt DACHSER de expertise die het heeft opgedaan in verschillende onderzoeks- en innovatieprojecten rond de thema's artificial intelligence (AI), machine learning en data science in het nieuwe interne Competence Center Data Science & Machine Learning.

10.09.2021
Zeevracht: huidige situatie in de VS

De huidige verstoringen op de Amerikaanse markt voor zeevracht, die nu al enkele maanden aanhouden, zullen nog langer aanhouden. Hieronder vindt u een overzicht van de huidige situatie.

Congestie in havens en spoorwegen

Al maandenlang kampt de VS met congestie in de zeevrachtsector. De reden voor deze aanhoudende situatie is welbekend, de gevolgen van COVID-19 en een grote vraag creëren problemen in alle grote havens en terminals in het land. Haven- en spoorwegmaatschappijen werken met minder personeel, waardoor het laden en lossen van schepen vertraging oploopt, schepen langer in de haven blijven en de transportprocessen naar de terminals trager verlopen. Ook de rederijen worden overweldigd door de situatie en hebben moeite om de nodige diensten te verlenen en tijdig te communiceren. Bovendien lopen schepen vertraging van meerdere dagen op en hebben we regelmatig te maken met omleidingen naar andere havens. De betrouwbaarheid van de dienstregelingen is dus nog steeds niet gewaarborgd.

Situatie transportsector VS

Aan het begin van de coronacrisis hadden de transportbedrijven het zwaar te verduren en zagen zij zich genoodzaakt veel van hun chauffeurs te ontslaan wegens de daling van de volumes en vraag. Toen de vraag en het vrachtvervoer in de VS sterk toenamen, waren er niet genoeg chauffeurs beschikbaar. De beschikbaarheid van de chauffeurs is de laatste maanden verbeterd, maar het huidige personeel dekt de sterke vraag nog steeds niet. Transporteurs zijn overboekt voor de komende 3-5 weken. Om de afhalingen en leveringen te versnellen, kunnen LTL en FTL een optie zijn om het overladen van containers bij de aangewezen warehouses te verzorgen

Containerchassis in de VS

Een grote uitdaging is dat bijna alle containers ergens op chassis vastzitten, wachtend op transport. Dat leidt tot het probleem dat lege containerchassis nauwelijks beschikbaar zijn om een afhaling te regelen. Containerchassis worden volledig bezet en worden een schaars goed in de VS.

Inkomende vracht VS

De infrastructuur van havens en spoorterminals in de VS wordt gewoonweg overspoeld door het huidige importvolume. Inkomende containers worden op bepaalde plaatsen geparkeerd om plaats te maken voor de nieuwe scheeps-/treinladingen. In veel gevallen zijn deze "parkeerplaatsen" volledig overbezet en worden containers geborgen en zijn ze niet beschikbaar voor directe zendingen. Om een afhaling te regelen, maakt de terminal ALLEEN afspraken met vervoerders zodra de container beschikbaar is en de douane deze heeft vrijgegeven - wat in veel gevallen, dagen of zelfs weken kan duren.

Uitgaande vracht VS

De grootste uitdaging is het vinden van het broodnodige containermaterieel en de containerchassis voor het transport. Havens en spoorterminals staan ook vol met exportcontainers en de terminals accepteren niet zo gemakkelijk exportladingen. De situatie is gespannen en bijna elke zending ondervindt ernstige vertragingen.

Vooruitzichten

Wij gaan ervan uit dat de situatie in de VS dit jaar niet zal verbeteren. Zelfs in 2022 zal er een uitdaging blijven, maar het team van DACHSER streeft ernaar om onze klanten een goede service en oplossingen te bieden ondanks de uitdagingen in de VS.

Vracht met hoge prioriteit

Op dit moment is het mogelijk om betere transittijden en kortere doorlooptijden bij de terminals in de VS te bereiken door LCL-diensten te gebruiken voor zendingen met hoge prioriteit in plaats van FCL-diensten. DACHSER verzorgt regelmatig premium LCL-diensten op zowel de ex-Azië als de Europese handelsroutes. De doorlooptijden vanuit China bijvoorbeeld, zijn zelfs verkort van in totaal 28 tot 18 dagen. Verder zijn er nieuwe lijndiensten, onder meer in Atlanta en Los Angeles. De aanhoudende schaarste op de Amerikaanse markt voor zeevracht zal er ook toe leiden dat vracht met hoge prioriteit vaker door de lucht zal moeten worden vervoerd. DACHSER biedt continue premiumcapaciteit met zijn eigen luchtvrachtnetwerk, bijvoorbeeld met wekelijkse verbindingen op de route Frankfurt - Chicago in beide richtingen en de mogelijkheid tot verbindingen met andere Amerikaanse luchthavens.

Wij staan dagelijks in nauw contact met vervoerders en dienstverleners en doen ons best om uw supply chain zo soepel mogelijk te laten verlopen. Voor individueel advies kunt u contact opnemen met uw lokale DACHSER-vestiging, zodat wij de beste logistieke oplossing voor u kunnen implementeren.

Felix Austria

DACHSER in Oostenrijk – Een logistieke aanwinst

Oostenrijkers staan erom bekend dat ze echt kunnen genieten van de kleine dingen in het leven. Er is zelfs een oude Latijnse uitdrukking voor: “Felix Austria”. Deze vaardigheid is ook nodig om succesvol in logistiek te zijn.

Kom meer te weten

De feiten (2020)

194214000
Omzet in EUR (bruto, niet-geconsolideerd, incl. invoerrechten en omzetbelasting)
6
Locaties
1640000
Zendingen
Meer