Mediaroom

DACHSER Nederland

Welkom op de nationale website van DACHSER Nederland

Track & Trace
eLogistics

DACHSER Nieuws

Persberichten 04.11.2019
DACHSER wint de IMD Global Family Business Award 2019

IMD erkende DACHSER voor heldere bestuursstructuren, operationele uitmuntendheid en  een focus op kwaliteit.

Willebroek, Kempten, 4 november 2019. De IMD Business School, een vooraanstaande internationale business school met hoofdkantoor in Lausanne, Zwitserland, heeft DACHSER de prestigieuze IMD Flobal Family Business Award toegekend. Bernhard Simon, CEO van DACHSER, en Birgit Kastner-Simon, Corporate Director Corporate Marketing, vertegenwoordigden het bedrijf en de eigenaarsfamilie en namen de prijs in ontvangst tijdens de jaarlijkse conferentie van het International Family Business Network International in Udaipur, India.

Nieuws 01.11.2019
Maken EDI en MFT internationaal transport mogelijk?

Tegenwoordig draait het allemaal om data. Termen zoals EDI en MFT worden vaak gebruikt in de logistieke context. Maar is een investering in EDI-infrastructuur een overweging waard?

5+
Nieuws 25.10.2019
DACHSER op Transport & Logistics beurs Antwerpen

DACHSER Belgium stond dit jaar opnieuw op de Transport & Logistics beurs in Antwerpen. Op dit toonaangevende evenement voor de logistieke sector stond DACHSER in het teken van connectiviteit.

Nieuws 23.10.2019
DACHSER breidt uit in het noorden van Engeland

DACHSER heeft een nieuw filiaal geopend in Rochdale, in de buurt van Manchester. De logistieke dienstverlener heeft 16 miljoen euro geïnvesteerd in een faciliteit van 5.175 vierkante meter.

Nieuws 22.10.2019
Met de trein door India

DACHSER Air & Sea Logistics ontwikkelde een efficiënte multimodale oplossing voor het transport van speciale containers met aluminiumsilo’s van Nederland naar India: eerst per schip en vervolgens in een bloktrein in India. De containers reisden de laatste fase per vrachtwagen naar hun bestemming.

Marktinformatie 21.10.2019
Harde Brexit - maatregelen

Hoewel er enkele ontwikkelingen zijn in de onderhandelingen tussen de EU en het VK, kan de "No deal" Brexit op 31 oktober 2019 nog steeds niet worden uitgesloten.

De gevolgen van een mogelijk terugtrekken uit de EU zonder akkoord op 31 oktober, met name voor het verkeer van goederen van en naar het VK, zijn bekend. Allereerst worden langere wachttijden verwacht als gevolg van grenscontroles en inklaring van alle goederen in overeenstemming met de WTO-regels.

DACHSER zal passende maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat alle goederen die op 31 oktober na 23.00 GMT (00.00 CET) het VK binnenkomen/verlaten, worden vrijgegeven en dienovereenkomstig worden belast.

Met deze brief willen we de belangrijkste punten en maatregelen opnieuw samenvatten om de effecten en vertragingen bij de levering voor onze klanten zo laag mogelijk te houden.

In het geval van een harde Brexit moeten de volgende informatie en documenten beschikbaar zijn voor inklaring voordat de goederen worden verzameld:

  • Vrachtbrief
  • Handelsfactuur / pro forma factuur
  • Paklijst / pakbon
  • Export begeleidend document (kan door ons worden uitgegeven indien nodig)
  • Voorkeursdocumenten en andere productspecifieke documenten, alleen indien mogelijk en vereist

Zorg ervoor dat deze documenten de volgende informatie bevatten:

Afzender met EORI-nummer, ontvanger met contactgegevens, importeur indien anders dan ontvanger met contactgegevens, opeenvolgend factuurnummer, Incoterms, aantal en type pakketten, omschrijving van goederen, land van oorsprong, Taric-code, waarde van goederen, valuta, bruto/netto gewicht.

Let op een hoge datakwaliteit van de informatie - de documenten moeten absoluut passen bij de betreffende fysieke verzending.

Als de documenten ons in elektronische vorm ter beschikking worden gesteld, moeten ze indien mogelijk overeenkomen met een resolutie van 300 dpi.

Daarnaast hebben we de contactpersoon voor de douane nodig, inclusief de contactgegevens van uw geadresseerde/importeur (e-mailadres), zodat we contact met hen kunnen opnemen om de benodigde volmacht te verkrijgen. We hebben deze nodig om de nodige inklaring te kunnen uitvoeren. Zonder de volmacht kunnen we de inklaring niet doen.

Houd er ook rekening mee dat we ook meer gedetailleerde verzendinformatie nodig hebben, zoals aantal en type pakketten, omschrijving van de goederen, waarde van de goederen, als u zendingen naar Ierland hebt ontvangen via het Britse grondgebied, omdat we een doorvoerprocedure moeten afgeven via het VK. Voor het begin raden we u ook aan om een ​​T2L aan die zendingen toe te voegen, omdat we nog niet zeker zijn of de douane van Ierland T2 accepteert als een bewijs voor goederen in het vrije verkeer van de EU na doorvoer via het VK.

Binnen onze eLogistics-toepassing worden de mogelijke incoterms gewijzigd vanwege de douane. In het begin zijn alleen FCA/EXW of DAP mogelijk in eLogisitcs om het proces te garanderen. Ook moet de EDI-informatie met betrekking tot de incoterms worden aangepast, de verantwoordelijke van uw branch zal contact met u opnemen om de nodige wijzigingen af ​​te stemmen.

Wij vragen uw begrip en medewerking zodat DACHSER uw goederenstroom zo efficiënt en probleemloos mogelijk kan maken in dit uitzonderlijke geval van harde Brexit.

De belangrijkste voorbereidingsmaatregelen hebben we bovendien vermeld in onze Brexit-checklist (zie hieronder).

Aarzel niet om contact op te nemen met uw DACHSER-vestiging als u nog vragen heeft.

Persberichten 16.10.2019
Edoardo Podestá neemt het roer over van DACHSER Air & Sea Logistics

Na jarenlange ervaring als Managing Director van de regio Azië-Pacific, is hij nu verantwoordelijk voor de wereldwijde lucht- en zeevrachtactiviteiten van DACHSER.

Kempten/Waddinxveen, 14 oktober 2019. DACHSER benoemt Edoardo Podestá als Chief Operations Officer (COO) van het business field Air & Sea Logistics. Podestá vervangt Jochen Müller in deze positie.

Nieuws 11.10.2019
Dialoog tussen landen en culturen

Als onderdeel van een jongerenuitwisselingsproject van DACHSER en Terre des Hommes bezochten vijf jonge mensen uit Zambia Duitsland in juli. Ze werkten samen met jonge DACHSER-medewerkers om urgente onderwerpen aan te pakken: omgaan met afval, de natuurlijke wereld beschermen en het bewustzijn in hun gezin en werkomgeving vergroten. Het project wordt ondersteund door het Duitse federale ministerie voor economische samenwerking en ontwikkeling.

Nieuws 08.10.2019
Connectiviteit – Een blik op toekomstige technologieën

Waar gaan LPWAN, NB-IoT en LTE-M eigenlijk over? En welke voordelen bieden deze toekomstige technologieën specifiek voor logistiek?

Nieuws 02.10.2019
Het nieuwe DACHSER-magazine is er!

Het Europese netwerk voor landtransport van DACHSER is in de loop der jaren uitgebreid. Het geheim is altijd geweest om de juiste puzzelstukjes op de juiste plaatsen te leggen om het totaalbeeld te voltooien.

DACHSER INTERLOCKING

Met onze intelligente oplossingen beheren wij de gehele supply chain om uw wereldwijde goederen- en informatiestroom te waarborgen.

Upgrade uw wereldwijde supply chains: door een diepgaande integratie van onze netwerken van Road Logistics en Air & Sea Logistics bieden wij de voordelen van geoptimaliseerde processen tussen de verschillende vervoerders en systemen.

Kom meer te weten

De feiten (2018)

176400000
Jaaromzet
6
Locaties
1630000
Zendingen
Meer