COVID-19 Update over DACHSER in China en Zuid-Korea

We willen u informeren over de huidige situatie in de markt en de status van de DACHSER-werkzaamheden in China en Zuid-Korea.

China

Alle DACHSER-vestigingen in China zijn open behalve die in Wuhan. Vanaf 2 maart opereert het grootste deel van de vestigingen met zijn volledige team. Maar de werkzaamheden zijn nog niet volledig opgepakt. Dit komt doordat de lokale marktcondities nog problemen ondervinden met tekorten aan werknemers en verkeerscontroles. Binnenlands vervoer blijft een groot probleem.

Algemene status in China

Fabrieken zijn langzamerhand het werk weer aan het oppakken. Vergeleken met vorige week zijn er meer fabrieken die de productie weer hebben opgepakt. De productie draait nog niet op 100%. Sommige fabrieken zijn nog gesloten of werken met een minimaal aantal werknemers. Langzaamaan pakken de bedrijven de werkzaamheden weer op. Veel locaties werken op aanbeveling van de autoriteiten echter met een gelimiteerd aantal werknemers om zo verspreiding van het virus te voorkomen. Werknemers die werkzaamheden vanuit huis kunnen uitvoeren, werken dan ook vanuit huis. Indien er werknemers terugkomen uit de provincie Hubei moeten zij 14 dagen in quarantaine voordat zij mogen terugkeren naar hun werk. Deze maatregel geldt ook voor de vrachtwagenchauffeurs.

DACHSER-vestigingen in China

  • Alle DACHSER-vestigingen behalve die in Wuhan zijn geopend. Wuhan is dicht tot nader order.
  • Een paar DACHSER-vestigingen opereren met een minimale bezetting. Dit is vanwege de preventieve maatregelen van de autoriteiten.
  • Werknemers die niet aanwezig zijn op het kantoor werken voorlopig vanuit huis, zodat de operationele werkzaamheden door kunnen gaan.
  • Er zijn vertragingen in sommige processen, omdat er verschillende eenheden binnen de supply chain in China nog niet op volledige capaciteit functioneren.

Logistiek transport in China

Terwijl wij ons best doen om de supply chain zo soepel mogelijk te laten verlopen moet er rekening gehouden worden met het feit dat niet alle eenheden in de volledige supply chain volledig operationeel zijn. Rederijen en terminals zijn de werkzaamheden weer aan het oppakken met een minimale bezettingsgraad. Er worden vertragingen en andere operationele problemen verwacht.

Road:

  • Een tekort aan vrachtwagenchauffeurs is momenteel een groot probleem in China.
  • Inter-stedelijk en Inter-provinciaal wegtransport zijn vooral een uitdaging. Dit komt door de strenge maatregelen op de weg. Hierdoor lopen de transporten grote vertraging op.

Spoorvracht:

  • Spoorvervoerders hebben het werk in maart weer opgepakt behalve in Wuhan en Yiwu, de totale capaciteit is hoger vergeleken met februari.
  • Spoorweg terminals zijn operationeel (behalve Wuhan) en maken overuren om zo grote containervolumes te verwerken.
  • De douane is weer operationeel, behalve in Wuhan.
  • FCL service voor het voor- en natransport zijn hervat.
  • FTL service is beschikbaar.
  • LTL service is beschikbaar voor sommige districten.

Luchtvracht:

  • Luchtvaartmaatschappijen stellen meer vrachtvliegtuigen beschikbaar vanuit China nu de fabrieken geleidelijk weer produceren.
  • De capaciteit is nog steeds een probleem, omdat veel van de luchtvaartmaatschappijen passagiersvluchten hebben opgeschort.
  • De verwachting is dat de ruimtes steeds kleiner worden richting het einde van maart, omdat de productie van de fabrieken zich aan het opstapelen is.

Zeevracht:

  • Een tekort aan vrachtwagenchauffeurs en materieel.
  • Rederijen hebben minder vaarverkeer van en naar China.
  • Richting het westen herstelt het volume van de vracht nu de fabrieken weer aan het produceren zijn. Er wordt echter wel een achterstand verwacht als de fabrieken weer helemaal operationeel zijn door een tekort aan vrachtwagenchauffeurs en ruimte.
  • Richting het oosten is er een groot tekort aan ruimte.
  • Oceaanterminals zijn actief, behalve in Wuhan.

Zuid-Korea

In het algemeen zijn fabrieken geopend en opereren deze normaal, behalve in Daegu waar sommige fabrieken dicht zijn, omdat er personeel geïnfecteerd was met het virus. De handel lijdt hier voor een groot gedeelte niet onder. Er zijn bedrijven en rederijen die speciale regelingen hebben getroffen, waaronder het implementeren van flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.

DACHSER-vestigingen in Zuid-Korea

Alle DACHSER-vestigingen in Korea zijn momenteel open. Om de veiligheid van onze medewerkers te waarborgen, wordt er gevraagd om thuis te werken indien mogelijk. De operationele teams werken in shifts op het kantoor met flexibele werktijden. Zo minimaliseren zij de vertragingen van de diensten.

Logistiek transport in Zuid-Korea

Luchtvracht:

  • Intra-Asian vrachtvliegtuigen vliegen voorlopig niet van en naar Zuid-Korea. Daarom is de capaciteit voor 50% verlaagd.

Zeevracht:

  • Momenteel zijn er geen grote gevolgen behalve dat rederijen afvaarten annuleren.

Binnenlands wegtransport:

  • Kleine vertragingen voor de ontvangst en bezorging, vooral van en naar Daegu. Dit komt door de beperkingen op de weg en preventieve maatregelen. Verder zijn er in ander plaatsen in Zuid-Korea geen grote problemen.

Bij DACHSER hebben we noodmaatregelen en bieden we u de beste alternatieve oplossingen om uw supply chain draaiende te houden voor het geval dat een zending wordt beïnvloed.

Wij houden u op de hoogte via onze website. Neem bij vragen contact op met uw lokale DACHSER-contactpersoon.

DACHSER wereldwijd
Neem contact op