De eerste klanten gebruiken het DACHSER Platform voor hun dagelijkse werkzaamheden

De eerste klanten werken sinds eind augustus met het DACHSER Platform. Na een aantal intensieve testfasen stromen er nu echte klantgegevens door het systeem. Op deze manier leren we dagelijks welke functies van het platform goed werken en waar er behoefte is aan individuele aanpassingen. De feedback helpt om het platform stap voor stap te verbeteren.

Sinds augustus 2023 hebben ongeveer 500 klanten van Air Export toegang tot het platform en kunnen ze hun dagelijkse zaken digitaal afhandelen.

Het DACHSER Platform combineert de diensten van onze Road Logistics en Air & Sea Logistics in een gebruiksvriendelijke, moderne interface. Na een intensieve ontwikkelings- en testfase is de eerste versie van het digitale platform nu live met basisfuncties voor Air Export. Sinds augustus 2023 hebben ongeveer 500 klanten van Air Export toegang tot het platform en kunnen ze hun dagelijkse zaken digitaal afhandelen. De resulterende gegevens en feedback van klanten zullen worden gebruikt om het platform verder te ontwikkelen.

Real-time gegevens voor gerichte optimalisatie

Sinds de start van de ontwikkeling in mei 2022 is het DACHSER-platform iteratief en in directe uitwisseling met klanten ontwikkeld. In intensieve onderzoeks- en testfasen heeft ons team gebruikersbehoeften geïdentificeerd en feedback verzameld over productontwerpen. "Onze klanten waren zowel blij met het onboardingproces als met het platform zelf. Dankzij de intuïtieve gebruikersinterface kunnen klanten zelfstandig vertrouwd raken met het DACHSER-platform en meteen de live-versie testen", zegt Nicole Roedele, Project Manager Digital Sales ASL bij DACHSER.

Het actieve gebruik van het DACHSER Platform genereert waardevolle real-time gegevens uit de dagelijkse praktijk, die het ontwikkelingsteam helpen conclusies te trekken voor de verdere ontwikkeling van het platform. In een laagdrempelig feedbackproces kunnen klanten feedback geven over gebruiksvriendelijkheid, ontwerp en functies. De constructieve feedback kan worden gegeven via het platform of rechtstreeks aan de contactpersonen van DACHSER. Dankzij deze realtime gegevens kan het ontwikkelingsteam de functies van het platform nog gerichter optimaliseren en waar nodig workflows aanpassen.

Wat is de volgende stap? In 2024 wordt het DACHSER-platform stap voor stap uitgebreid om het volledige dienstenaanbod van DACHSER digitaal in kaart te brengen en geïntegreerd beschikbaar te stellen.

DACHSER wereldwijd
Neem contact op
Contact Pascal Schroeder